Khamis, 3 Julai 2014

Menu Bersahur 4 Ramadhan 2014


 Sotong Goreng Kunyit

Ikan Kembung Masak Taucu (versi aku) he he he

Assalamualaikum semua sahabat2 dan pengunjung2 Halamanku... Masih Berpuasa? he he he soalan cepu emas tuh he he he Alhamdulillah semoga Ibadah kita diterima dan dipermudahkan segala urusan u all... ok lah n3 kali neh nak tepek menu Bersahur kami berdua... mmmmmm apalah yang nak ku lburkan pepagi neh.. hhhuuuuaaaaa dgn mengantuk mmmm... SK pulak jarang request menu bersahur neh, yang penting memang dia nak mkn nasi.. ye lah bekalan tenaga harian.. aku? ofcoz lah mmmm aku masih lagi memerah susu untuk putera kesayanganku itew... ye tak iyer... aku cam tak syer kat sini aku fullbresfeeding neh.. Alhamdulillah usia Azfar 1tahun 5bulan neh.. masih sepenuhnya susu badan n kurang makan... kalau blh aku memang nak dia menyusu sepenuhnya.. tapi kesian pulak.. aku susun pemakanannya... takat neh masih mkn bubur n sayur2an sahaja.. seminggu sekali makan sepotong buah2an... eh nanti aku syer kan cerita jadual menyusu neh.. he he he next n3 Insyaallah...

Menu Bersahur kami.. Sotong goreng kunyit + Ikan Goreng Taucu... versi akulah yer... sebenarnyer aku neh tak pernah mkn taucu.. rasa cam kuat lak bau n rasanya.. maaf yer... bagi aku lah.. family akupun x mkn taucu neh, so kuranglah pendedahan tang menu masakan taucu neh... bebaru neh, jiran MIL kat keratong tu, wat taucu sendiri, n dia bagi... Alhamdulillah ok, aku tgk tak berbau pelik n rasanya ok.. cam taklah rasa kuat... Aku masak ikut cara akulah yer... wat sambal cili api tuh aku + taucu... tuk natural kan dia aku + hirisan timun.. Alhamdulillah SK kata sdp n tlh masuk list menu taucu neh dlm menu masakan kami.. he he he
panjang lak bebel... layan menu Bersahur kami yer...

2 ulasan:

  1. sedap tu lauk taucu.. makan ngan nasi panas..mmmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha ha ha.. sedap2 mkn + nasi panas2 memang sodap.. he he he

      Padam