Rabu, 10 November 2010

Bercuti d'Langkawi

Assalamualaikum kepada semua pengunjung2 n sahabat2 alam mayaku... ader ker yang rindu? he he he Sebenarnyer arini nak n3 jawapan mana aku menghilang minggu lepas......
Ok... sebelum aku syer story, aku nak syer Impianku yang tercapai.... tqvm kepada SK yang sudi menyokong tuk sama2 merealisasikan impianku... n3 sebelumni aku pernah gitau yang impianku ingin membawa BondaKu n kedua Mertuaku gi bercuti sekiranya aku ditakdirkan berumahtangga dengan sesiapa jodoh yang ditentukan.... ALhamdulillah kedua2 impianku telah terlaksanakan..Syukur semoga Allah memberkati n merahmati perjalanan hidup kami....
       Pada 24-27 Mei 2010 aku telah membawa BondaKu bercuti kini tiba giliran MertuaKu pula...Kami merancang Allah yang menentukan... Alhamdulillah segalanya berjalan lancar... kami mengambil tarikh tarikh 1- 4 Nov 2010.. Lokasi Langkawi.. he he he kena sama ngan percutian bersama BondaKu.. kata adil ye tak? he he he... Jom layan gambo sambil story....



Kat LCCT... sekarang dah baru, nak check in barang (kargo) kena melalui perkhidmatan KIOS hu huhu sangat sesak... settle KIOS baru tuju kaunter he he he

Ok Check in time...

Ok... Penerbangan Kami selamat tiba di Langkawi

Kami x dapat duk sekali.. so berpecah2.. ni SK ambil gambo MIL n FIL turun pesawat


cuaca kurang Ok.. gerimis... Aku laju2 snap.. gambar kenangan

Ok ni sebelum masuk Balai Ketibaan Langkawi

Wokey.. settle jom kita gi check in Penginapan

Kalini penginapan kami kat MaliBest Resort.. yang lain sumer full aper taknyer Cuti Deepavali..
ni pun SK dah Booking awal...ni SK posing depan bilik kami.. DUYUNG

Suasana yang sederhana tetapi selesa alhamdulillah

Besar.. ni bilik kami.. bilik Mak Ayah sebelah jek...
siap ade pintu boleh tembus.. he he eh suker... hari2 kami melepak bilik emak...

Ok shopping time... Idaman Suri.. sumer taukan... harga ok lah murah...
tapi aku lebih suker gi HIG..Haji Ismail Group

mmmm murahkan?..

mana tak rambang mata cik Bedah oi....

Mak ayah dah berkenan.. shopping jgn tak shopping mak...

SK.. bayar jgn tak bayar...

ni hari ke2.. kami nak kuar mkn n jenjalan jelajah langkawi

Kami.. cam biaser.. ni depan bilik mak ayah...

Beras Terbakar.. syukur cuaca cerah

meh.. kami lak posing

Sejarah Beras Terbakar

Diperkarangan kawasan Beras Terbakar.. tu jek yang tinggal pun..

Shopping mak... kat beras terbakar memang sesuai shoping pakaian lelagi kain batik murah sesangat..
aku? he eh he dah byk kali gi Langkawi so teman mereka jek shopping

pilih2 beli2

ha tu dia.. ayah n SK dah angkut hasil shopping mak...

huh tambah lagi FIL boring ha ha ha aku... sokong mak.. beli mak.. bila lagi mak..

Ok.. yang dinanti tiba... part akuni.. HIG..
selain byk pilihan aku suker ngan kualiti n ketulenannya..

Yah SK.. bayar yer sayang.. tgk tu.. barang aku ler tu... selain + kegunaan...
+ Koleksi Vantage he he  jgn marah...

Ok Mak Ayah nak + beg.. maklumler masa dtg memang plan kami kongsi satu beg jek..

Ok... ni kat Nusantara Jualan Barangan Gamat

tu dia.. tapi setelah dikeringkan

berbagai rempah ratus

SK... sibuk baca sms.. byk pesanan n kiriman.. he he eh
aku? x shopping aper2 kat sini bab stok Gamat yang dulu2 aku belipun x abis lagi..

Yeh Borong time he he eh

Ok ni mkn malam time.. Restoren yang sama masa aku bawa BondaKu bercuti...

Air.. Teh O, Ais kosong, Air Nenas (aku) n Air Tembikai

MIL n Me

Menu mkn mlm kami..
Telur Bistik, Sotong n Udang Goreng Tepung, Ikan Siakap 3 rasa n Sup Sayur

Hari berikutnye.. ke 3 huhu pagi yang syahdu... aper taknyer.. hujan turun lebat sgt2
kami risau.. kalu boleh arini nak naik Cable Car.. lepas bekpes.. alhamdulillah cuaca cerah kembali..
dapatlah kami naik Cable Car...
FIL n MIL depan Oriental Village

kami pulak he he he



Jom ronda2 ni kat Mini jambatan gantung

Boleh bagi makan kat kolam ikan ni..

wah sgt byk n cantik2

tgktu.. saja jek FIL tu.. he he he happy2

blakang kami ader mini zoo.. ternakan haiwan.. free jek masuk..
 rusa n kijang boleh masuk kandang n bagi makan jinak2

lepak manggis jap..

Ok puas roda2 jom naik Keta kabel

sempat lagi posing... he he he

ok.. coming..


sampai kat pucak... kami turun n jelajah jambatan gantung...

huh turun memang lancar... aper kata naik?

tu dia.. cantik view kat situ.. jom gi sana.. mak n ayah.. gayat sungguh he he he he

tu dia subhanallah... sgt cantik..blakang kami beraras laut
ni pulak permandangan gunung ganang n kereta kabel... sayup tu..

Ok nak turun... dari puncak...

Ok dah naik keta kabel tuk menuruni...
masa menailk mak menghadap Gunung so x terserlah kegayatannya..
ni dia menghadap laut (menurun) baru takut ha ah ha


Ayah n SK.. cool



Mak mula gayat... sambil berzikir tu..bertuah punya menantu ha ha ha jgn marah mak..
Ayah n SK gelak2

Paksa Mak tgk view... tgk2 gak tgk tgn mak erat jek pegang aku he he eh
dulu masa aku f.time camtu gak..

Ni Kat Makam Mahsuri

Posing depan Makam Mahsuri

Telaga Mahsuri

Hadapan Perkampungan Mahsuri..
Blakangtu Teratak Mahsuri
Lepas lepak kat Makam Mahsuri.. kami shopping lagi kat Idaman Suri... tetiba ader org tepuk bahuKu
rupanya Puan Ros Fazilah.. x sangka.. Puan Ros n suaminya Ust. Razif... mereka balik kg cuti..Puan Ros memang asal Langkawi.. happy sesgt.. jrg jumpa kwan2 bila bercuti... kami menerima jemputan ke keluarga Puan Ros..

ni siap2 nak gi umah Puan Ros


malu2 tapi snap gak...he he he
dari kiri, SK, Ust. Razif, Puan Ros, Suraya (anak kedua mereka)
mereka yang kami kenal kat Kolej memang baik n ramah sesangat.. bila kat umah.. lagi seronok..
layanan yang diberikan tidak dapat kami sekeluarga lupakan... sesangat.. walau pertemuan tidak dirancang tapi mereka telah merencanakan... he he he

kami dihidang dengan pelbagai lauk pauk
yang aku rasakan seperti dekat dihati kami...
ntah, mungkin keikhlasan mereka membuatkan aku rasa begitu...
Ikan Goreng, Ikan Bakar, Sambal belacan + Ulam, Gulai Siput Sudu + betik, Sotong Rebus

antara lauk.. Siput Sudu gulai ngan betik...memang sedap..
aku? he he he aku x mkn siput so...try betik n kuah tapi memang sedap sgt2

Sotong Rebus... yang istimewanya.. ia segar n dicandat sendiri.. bayangkan?
huh sgt segar n manis.. Ayah Puan Ros dah Pencen n ader bot sendiri tu yang hasil laut tu sumer hasil tangkapan sendiri... kagum.. n sukerrr

Kepada Puan Ros sekeluarga...
kami ingin mengucapkan Jutaan Terima kasih atas jemputan n layanan yang sangat istimewa.. kemesraan Tuan Haji A. Rahman (ayah P. Ros) sangt dekat dihati...
 ia menjadikan percutian kami lebih bermakna..
mak n ayah sgt happy ..katanya : Layanan org Langkawi baik ye... mesra cam dah lama kenal.. aku bangga sebab.. P. Ros n Ust Razif kawan aku n SK he he eh..
Kami Doakan P. Ros sekeluarga.. dirahmati, diberkati n berbahagia dunia akhirat...

Hari terakhir.. kami akan checkout
gembira kerana rindu dgn aper yg ditinggalkan
sedih kerana ingin meninggalkan kenagan terindah di Langkawi..

Aku n SK..

Jom ramai2

 Ha tudia... penagan Langkawi

Check Bagasi


Ayah n Barang2 nak dibawa ke flight
maklumlah kaca.. baik kita bawa naik.. x yakin keselamatannya di Kargo..
Lepak2 tunggu masa ke bilik berlepas...aku ngan Ayah

Ok Kami dibilik berlepas..

Mereka ngan barang2 he he he aku sibuk snap sana sini he he he

SK angkut baragan Vantage ku he he he tq Sayang

masa balik Mak n Ayah duk skali.. kami berpecah2 


Ok ni Hasil ShopinganKu he he he siap beli 4 Vantage... jangan marah..
selain untuk kegunaan tuk tambah koleksi yg sdia ader... mmmm tqvm SK sudi belanja tuk Ayang..

Sangat murah Ok.. berbaloi2 kalu beli Vantage kat Langkawi...

Aku berharap selain memenuhi impianKu dapat bercuti bersama keluarga, Semoga dapat mengeratkan perhubungan antara kami...



6 ulasan:

  1. To : Izahdaut
    alhamdulillah Zah mereka sayang erma cam anak sendiri.. dah menantu tunggal he he he tapi memang best... semoga berkekalan..

    BalasPadam
  2. salam erma & faizal,,
    memang secocok dan sedondon sokmo.
    terima kasih atas kunjungan ke kg akak, tak sangka dapat jumpa, sebetulnya, Allah sudah merencanakan, tak gitu?
    akak kalau balik memang privasi habis, hanya bermesra dengan keluarga. ada jgk kwn2 yg kdg2 bagitau nak ke langkawi, tapi tak sempat berjumpa.dah rezeki kita.
    mlm tu menu sedia ada jer, maaflah, masakan kg,,kalau tahu erma n family nak dtg boleh msk unta bakar,,hahahha
    anyhow, terima kasih sudi dtg teratak kami di kg, sudi-sudikanlah bertandang selalu, jgn malu2, org langkawi ramah tau...(specially my dear abah..oh god!)
    jemputla ziarah 3 blog akak yer..hee
    http://fizarose.blogspot.com/
    http://blaquevillalangkawi.blogspot.com/
    http://rosebussinessmind.blogspot.com/

    mohon izizn link blog erma ke fizarose yer..
    moga berbahagia selalu dik

    BalasPadam
  3. To : Kak Rose
    mmm sangat istimewa n bahagia jek.. tapi betullah.. kami x rancang penuh meja ngan lauk kalu plan kompom2 unta bakar ha ha ha ha... apepun tqvm sesgt tuk akak sekeluarga... erma link juga.. dah tinggal jejak kat fizarose.blogspot.. terima kasih atas Doa mga kita sama2 bahagia kakakku...

    BalasPadam
  4. Wah bertuahnya anak/menantu.. kau memang bestlah ma.. moga berkekalan.. untunglah..

    BalasPadam
  5. To : Salina
    tqvm semoga ianya berkekalan selamanya...

    BalasPadam